Banánová diéta – recenzia a jedálniček

Banánová diéta – účinná ale s jojo efektom

Radi jete banány? Ak áno, prečítajte si, ako by vám mohli pomôcť zhodiť prebytočné kilogramy. Banánová diéta je predurčená k tomu, aby ste vďaka nej mohli schudnúť za 10 dní približne 2 kg. V Japonsku sa stala táto diéta obrovským hitom. Pokiaľ budete dodržiavať stravu založenú predovšetkým na banánoch a iné dôležité prvky jedálnička, chudnúci efekt sa u vás čoskoro dostaví.

Mali by ste VEDIEŤ
Chcete reálne schudnúť 5 a viac kilogramov? KetoMIX je aktuálna novinka už aj na Slovensku, kde pomocou predpripravených jedál navodíte stav ketózy a vaša váha pôjde rapídne dole! Chcem si prečítať o KetoMIX programe 

Obsah článku

  1. Prehľad
  2. Pôvod diéty
  3. Hodnoty banánu
  4. Podstata a princíp
  5. Výhody a nevýhody
  6. Jedálniček
  7. Názor odborníka

Stručný prehľad

  • obľúbenou je v Japonsku
  • konzumuje sa strava založená hlavne na banánoch
  • je vhodná na dlhodobé praktizovanie
  • s výnimkou vody sa iné nápoje nesmú prijímať

Diéta a jej pôvod

Niekedy v roku 2008 sa v Japonsku na miestnej sociálnej sieti objavil opis predtým nepoznanej banánovej diéty. Banánová diéta sľubovala chudnúci efekt pri konzumácií banánov a taktiež nárast energie a celkovej vitality. V Japonsku táto diéta mala obrovský ohlas zaváňajúci až hystériou. Pretože za niekoľko málo dní sa diéta rozšírila do povedomia ľudí, ktorí vykúpili všetky banány v krajine.

Výživová hodnota banánu

Banán je potravina, ktorá má skvelé diétne vlastnosti a zároveň obsahuje veľa telu prospešných a výživných látok. Bežný banán má približne 150g. Na 100g má pritom iba 400 KJ energie, čo je 95 kalórií (kcal). Čiže za predpokladu, že by ste chceli naplniť denný referenčný príjem bežného človeka (čo je asi 2000 kcal), museli by ste skonzumovať až 20 banánov.

Základnou zložkou banánu je voda (ako je to u väčšiny ovocia), je to asi 75g. Bielkovín obsahuje približne  jeden gram a cukru (patrí medzi sladšie ovocné druhy) až 20g. Banán samozrejme obsahuje aj ďalšie zložky ako vlákninu, vitamíny či minerály. Z minerálov obsahuje fosfor, vápnik, sodík, magnézium, draslík, meď, železo aj ďalšie. Vitamínov obsahuje ešte viac ako minerálov, predovšetkým vitamín D, vitamín C a E, z béčiek B6 a B12, tiamín, karotén, niacín a naposledy riboflavín.

Výhoda banánov spočíva aj v tom, že mastné kyseliny obsahuje iba naozaj v stopových množstvách, teda je to výživná plodina s takmer nulovým obsahom tuku. Na druhej strane síce obsahuje veľa cukru, pri banánovej diéte s ním ale určite nepriberiete a ide o cukor ovocný, nie glukózu.

 

Podstata banánovej diéty

Absolútne základné pravidlo pri banánovej diéte je konzumácia banánu ráno na lačno s pohárom vody približne o izbovej teplote. V akejkoľvek inej forme je banán konzumovať zakázané. Teda varený, pečený, osmažený, dusený a ani varený či mrazený nie je dovolené jesť.
Aby ste dokonale dodržiavali diétu a banánový jedálniček, začínate rannou konzumáciou banánu. Počet banánov nemáte nijako obmedzený, ale treba byť najedený približne na 80 percent. Pri tejto diéte by ste sa mali vyhnúť aj káve a výrobkom z mlieka (nie je to podmienka, ale u niekoho to môže ovplyvniť výsledky diéty). Každé jedlo alebo skôr chod jeme dovtedy, kým nedosiahneme 80% sýtosti. Banán viac počas dňa už nekonzumujeme.

Stravujeme sa podľa svojich bežných stravovacích návykov a nijako sa neobmedzujeme (to ale neznamená, že sa prejedáme). Diéta stále pracuje v pozadí. Na večer však už stravu obmedzujeme a dôležitým pravidlom je aj ísť spať pred polnocou. Je totiž dokázaná priama súvislosť medzi obezitou a nedostatkom spánkového režimu.

Výhody a nevýhody

Výhody

  • neobmedzujeme sa v našom bežnom jedálničku až na raňajky
  • banánová diéta je účinná a zároveň jednoduchá diéta
  • výživa nie je nijako obmedzená, je teda bezpečná a môže byť podávaná dlhodobo

Nevýhody

  • vhodná iba pre ľudí, ktorý nemajú alergiu na banány a samozrejme že im chutia
  • bánánov môžete mať časom doby plné zuby
  • akékoľvek nápoje sú zakázané s výnimkou vody a príležitostného bylinného čaju

Krátkodobá diéta

Ako u väčšiny ovocných diét, aj táto je krátkodobá a výsledok nebýva trvalý. Je vhodná na nárazové chudnutie, napríklad, ak chcete schudnúť pred dovolenkou. Musíte však byť úplne zdraví, aby ste neuškodili svojmu telu. Neaplikujte ju preto veľmi často a dlho, skôr vám uškodí ako pomôže.

Účinný KetoMIX

ketomtix na 4 týždneKetoMIX je forma stravovacieho programu, ktorý zahŕňa predpripravené jedlá, ktoré uvedú váš metabolizmus do stavu ketózy. Tento stav spôsobí agresívne spaľovanie vašich tukov. 

Pri tomto type stravovania nehrozí jojo efekt, nakoľko sa stravujete prostredníctvom kompletnej jedálnej ponuky zahŕňajúcej kokteily, polievky, omelety a pod.+ vám odpadá starosť si takéto jedlá pripravovať.

Program obsahuje:

  • Kokteily, polievky, omelety, kaše + príchute
  • zdarma praktický shaker
  • kompletný manuál, recepty aj jedálniček

 

Môžete si vybrať stravovací program na mieru. Jedno jedlo vychádza v prepočte iba 1,4 eura. Stredný program obsahuje jedlá na 4 týždne, pri ktorom stabilne a postupne zhodíte až do 10kg.

Strava je pripravená špecialistami na nadváhu za účelom redukcie váhy. Dlhodobým užívaním (2 mesiace) viete spoľahlivo schudnúť viac ako 15 kg. Koľko chcete zhodiť kg záleží iba na vás.

alebo si prečítajte recenziu

Banánová diéta – jedálniček

banánová diéta jedálniček

Príkladom jedálnička banánovej diéty môže byť napríklad toto zloženie:

  • Raňajky = banánový kotkteil s mliekom, samostatne dva banány, banány s nízkotučným bielym jogurtom, či krajec chleba a banány
  • Desiata = na desiatu by bolo dobré banán vynechať, dajte si iné ovocie
  • Obed = môžu byť kuracie prsia, hovädzie či dokonca bravčové mäso, príloha ryža alebo zemiaky so šalátom a komu by chutil na obed opäť banán, tak si môže dať ako prílohu
  • Olovrant = opäť nejaké ovocie, pokiaľ ste ale nemali na obed banán, teraz je ten správny čas
  • Večera = večeru konzumovať najlepšie do 6 hodiny bez výnimky a každý deň, nemusí byť už podávaný banán, skôr celozrnné pečivo so syrom a šunkou

 

Názor odborníka

Pri ovocí a teda aj banánoch si treba uvedomovať, že ide o nemalé energetické zdroje s vysokým glykemickým indexom. Prísun tejto veľmi rýchlej energie musí byť pod kontrolou, hlavne čo sa týka množstva. . Ing. Ivan Mach, CSc.

V CZ: Banánová dieta

Banánová diéta – ak máte skúsenosti sa takýmto chudnutím, budeme radi, ak sa s nami podelíte o Vaše skúsenosti a pomôžete tak ďalším.

Banánová diéta – recenzia a jedálniček
3.1 (62.4%) 25 votes
Vyjadrite svoj názor

Leave a reply